Indoor photography

Assalamualaikum. Emm salam sejahtera, bila org menyebut tentang indoor, bukan maksudnye dalam pintu, tapi boleh laa kalo kite pakai bahasa melayu berbunyi dalaman.. Jd kalo indoor photography ni, bole laa kite terjemahkan sbagai fotografi dalaman kot.. N kali ni aku nk bawak korang gi tgok Plaza Angsana dan Skudai Parade kat jB.. Sbb ape dlm bnyk2 tempat yg aku bole shoot indoor aku pilih sini, aku pun xtau..

Shooting indoor ni mencabar, sbb kite kene manage pencahayaan die, mcm dlm post2 yg lepas, 3 perkara asas yg mesti diketahui ialah aperture, shutter speed dan iso.. Jd kalo berminat nak tau stuD sendiri laa, dah malas nk citer.. Yg dah tau plak, sampaikan kpd mereka2 yg xtau.. Selain daripada masalah cahaya, masalah laen seperti lalu lintas juga penting.. Kdg2 kite dah nk tangkap gambo tu, tyme tu laa plak orang nk lalu.. Ade 1 teknik yg orang berani je bole buat, name die teknik invasive photography.. ( name ni aku sndirik yg kasi ) Kite dtg2 kat orang tangkap gambo die.. Kalo berani buat laa..

Kawal anak2 ketika di pasar raya, takut ade yg hilang plak..
AWAS!! dengan jualan murah seperti ini. Anda mgkin tertipu
Tempat2 seperti ini sebenarnya selain dapat membantu menjana ekonomi, tp sebenarnya bole mengundang pemandangan2 yg buruk dan hodoh.. Kt cni gak laa tempat bdk2 duk melepak, ponteng skolah dan memadu asmara.. Jadi ibu2 bapak2 siapa yg punya anak, sila pastikan yg diorang ni betul2 ade kat mane.. Sbb bdk2 zaman skunk ni mmg kuat menipu, ceh2 mcm ade pngalaman plak..

Berhati2 di tangge karen ni, adik aku penah sangkut selipar kt cni.. ade cite sorang perempuan pakai sari tersangkut dan berpusing2 sbb sari yg die lilit badan die kne sedut..

Pusat membeli belah dihiasi dengan indah utk menarik perhatian orang ramai
0 Responses