Mission - over exposed


Assalamualaikum. Emm projek kali ni, namenye long exposure, atau aku panggil sendirik sbagai long shutter.. Sprti yg telah diceritakan dlm kluaran2 yg lepas, kalo shutter speed dipanjangkan, maka banyak cahaya yg bole masuk.. Jd makin terang laa gambo yg terhasil.. Jd long exposure nie mmg sesuai laa kalo kite buat pd waktu mlm agar gambo yg terhasil tu xde laa terlalu terang memandangkan mlm mmg dah gelap..

Banyak gambo yg aku dah amik mase mlm.. Tp yg kali ni aku nk ubah sket iaitu dengan mengambik gambo objek yg bergerak plak.. Jd utk ini, aku dengan partner aku yg terkenal kt blog ni, Arif, telah pegi ke Bukit Ampang utk menelaah pemandangan indah mlm2 kt ctu.. Nasihat aku, kalo pegi ctu mlm ahad, bersama2lah kite mnsyukuri nikmat kurniaan Ilahi.. Jgn duk skodeng mamat2 ngan minah2 bunge tgh bermadu asmara dana kt ctu ye.. Diorang dah biase buat gtu, n slalu dh kne cekup ngan AJK masjid Pandan Indah tp xserik2 gak.. Jgn berdua2an sesame bukan mahram, bedose.!!
Kalo sebijik kete yg lalu pun bole jd cam ni..

Utk kali ni, gambo yg terhasil sekitar tmpt kejadiaan aje laa.. Sbb ni baru 1st projek.. Len kali kte tgok plak ape lg yg bole kite buat dgn memanjangkn shutter speed ye.. Cube laa yg ni dulu.. Tp jgn lupe, bawak tripod skali tau..
Haa yg ni hasil bile kite buat mende yg same kt area selekoh plak..
1 Response
  1. azaHmaeL Says:

    outing tak ajak aku!~ ape la senior ni~