NiLai SeBuaH JawaBan

Jawaban.. Walau sepatah cuma, ia amat bernilai buatku.. Kerna hatiku telah lama memendam rasa.. Dikekang dek batasan waktu dan suratan agama.. Aku membatu, menunggu kalau-kalau jawaban yang aku tunggu itu datang dari keikhlasan dan ketulusan hati nurani yang putih bersih memberi kalimah harapan.. Namun jika aku ditolak, sekalipun tidak hatiku terguris kerna segala pilihan yang dibuat itu adalah atas kehendak empunya diri.. Sesungguhnya tiada akan ada suatu entiti yang akan memerasmu untuk memilih jawaban yang ku tunggu selama ini.. Jangan sekali diteruskan penantian ini.. Jawaban mu amat bermakna sekalipun mahligai kristal nan indah dijadikan perbandingan..

Jawaban.. Tidak tersanggup aku untuk terus menunggu.. Kerna kian ditunggu kian memilu.. Aku ibarat musafir di gurun yang maha luas.. Tiada air untuk ku teruskan perjalanan ini.. Suaraku hilang dek berada di angkasa yang vakum.. Tiada zarah udara yang bisa bergetar untuk menterjemahkan jeritan hatiku ini.. Lantasku keseorangan kepiluan dipalu oleh persoalan yang aku sendiri tak mungkin bisa ku ungkai sendiri..


Jawaban.. Hentikanlah penyiksaan ini.. Aku perlu, aku rindu.. Jawaban itu.. Di saat waktu berhenti.. Kosong.. Dimensi membutakan mata memekakkan telinga.. Lalu diriku menjadi hampa.. Saat paradigma dunia tak lagi digunakan.. Sujudku tidak akan memuaskan dan melunaskan hutangku selama ini.. Adapun kusembahkan syukur pada Mu Ya Allah untuk nama, harta dan keluarga yang mencinta dan perjalanan yang sejauh ini aku tempa.. Biarlah ini kesempatan yang membuatkan aku mengerti lebih baik tentang makna diri..



Labels: edit post
3 Responses
  1. arifmustapha Says:

    Jawaban.. Walau sepatah cuma, ia amat bernilai buatku..

    Jawaban.. Tidak tersanggup aku untuk terus menunggu.. Kerna kian ditunggu kian memilu

    Jawaban.. Hentikanlah penyiksaan ini..



    best entri ever penah aku baca dari ko deen..
    aku tahu orang yang paham sahaja akan lebih memahami jawapan itu...

    "nilai sebuah jawaban"

    yang aku tahu nilai 1 kat nilai square
    nlai 2 dgn 3 dekat nilam court kot..hehe

    tapi aku tunggu jawaban 2 kat pandan je laaa...


  2. Unknown Says:

    aku perlukan pertologan ko din!! cepat pulang dari cuti!


  3. semoga Allah tentukan jawapan terbaik, menurut kehendakNya.. Jangan lupa terus berdoa.. kalau tak kau temui jawapn tu di Pandan, insyaAllah jawapan tu ada di tempat lain.. Yang pastinya jika kau menyeru untuk jawapan di Akhirat.. Yakinlah, ia pasti bersahut.. Teruskan dengan agendamu..